Frequently Asked Questions

Afhalen kan op vrijdag 26 oktober van 19:30 uur - 20:30 uur. Zaterdag 27 oktober 8:00 uur - 12:00 uur tot 30 minuten voor de start. De deelnemers aan de Posbanktrail krijgen een startnummer met bijbehorende chip. Het startnummer a.u.b. op de borst dragen. De chip bevestigen met bijgeleverde tie-wrap op de bovenkant van de schoen.
Bij deelname wordt akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van de Posbanktrail. De organisatie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid van welke aard dan ook. Iedere deelnemer neemt deel op eigen risico.
Annuleren van de inschrijving met restitutie van het inschrijfgeld is, na aftrek van verwerkingskosten €5,00, mogelijk tot ca. 4 weken voor startdatum van de evenementen. Na deze datum vindt geen restitutie meer plaats. Voor de Posbanktrail 2018 is dat uiterlijk, tot en met zondag 23 september 2018.
Deelnemers aan de Posbanktrail die OVERALL de 1e, 2e of 3e plaats bemachtigen ontvangen een prijs. (geen prijzen op de 6 km!) Mannen en vrouwen hebben een afzonderlijke klassement. Cat: SEN |35+|45+|55+|65+
De inschrijving voor de Posbanktrail 2018 is open. Inschrijven is mogelijk tot en met donderdag 25 oktober. Na-inschrijving is mogelijk, het #BoontjeKomtOmZijnLoontje tarief is een verhoging van €3,00 Graag bij na-inschrijving betaling á contant! Na-inschrijving is mogelijk zo lang de afstanden niet het maximale aantal deelnemers hebben bereikt. U kunt zich aanmelden via het Inov-8Posbanktrail inschrijfformulier.
Kleding en tassen kunt u achter laten in het Scouting gebouw. Hier zijn onze teamleden aanwezig voor het wedstrijdsecretariaat. Zij houden een oogje in het zeil maar de organisatie is niet verantwoordelijk voor gestolen en vermiste goederen.
Er is beperkte douche- en kleedruimte aanwezig. D.w.z. 2 douchecabines
Op het start en finishterrein is EHBO post ingericht. Tevens een mobiele EHBO op de MTB, dit duo zal zich centraal op het parcours begeven.
Het tussentijds zelf wijzigen van NAW gegevens is uitsluitend mogelijk tot en met zondag 23 september. Daarna is wijzigen alleen nog mogelijk door de organisatie. Hiervoor wordt €3,00 administratiekosten in rekening gebracht. Wijzigen naar een kortere afstand is slechts (éénmalig) mogelijk tot en met 23 september 2018 en alleen wanneer de limiet van het aantal inschrijvingen van de betreffende afstand nog niet is behaald. Het verschil in inschrijfgeld wordt niet gerestitueerd.
Er zijn diverse mogelijkheden om te overnachten in en rond Velp. Camping Beekhuizen is van eigenaar gewisseld en heet nu Buitenplaats Beekhuizen (www.buitenplaatsbeekhuizen.nl). Zij hebben een leuk arrangement voor lopers.
Er is op zondag 23 september 2018 om 09.00 uur een parcoursverkenning De deelname is gratis maar vooraf aanmelden verplicht. We lopen delen van het parcours en geven je graag antwoord op jouw vragen. Uiteraard is het delen van kennis en instructie over hoe je een trail loopt één van de ingrediënten deze ochtend.
Parkeren is helaas niet mogelijk in de nabijheid van start- finish. De parkeerplaats voor Buitenplaats Beekhuizen is bestemd voor gasten van deze camping. Wij verzoeken onze deelnemers dan ook vriendelijk doch dringend de aanwijzingen van onze verkeersregelaars op te volgen en te parkeren in de woonwijk Beekhuizen, gelegen op ongeveer 1 km loopafstand. Alvast vriendelijk bedankt voor begrip en medewerking.
De nummers 1 t/m 3 van elke afstand (m/v) krijgen hun prijs kort na de loop uitgereikt op het podium bij de finish. Voor de 6 km afstand zijn er geen prijzen te verdelen.

START CANI TRAIL

9:00 uur start ca. 23 km

9:15 uur start ca. 6 + 13 km

START HERFST TRAIL

11:00 uur, start ca. 23 kilometer Herfst Trail

11:30 uur, start ca. 13 kilometer Herfst Trail

12:00 uur, start ca. 6 kilometer Herfst Trail

TARIEVEN

De kosten zijn | 6 km € 15,00 | 13 km €18,50 | 23 km €22,50

Na inschrijving is mogelijk tegen het #boontjekomtomzijnloontje tarief een + van €3,00 in contante betaling.
Tijdregistratie voor alle deelnemers aan de Posbanktrail vindt plaats d.m.v. een Ipico tag. De tijdregistratie bij de finish sluit 3 uur na de start van de 23km. Alle deelnemers krijgen een netto en bruto totaaltijd toegekend. De uitslagen staan op de wedstrijddag uiterlijk om 20.00 uur op deze site. De uitslagen van voorgaande edities staan ook op onze website. Vergeet niet je 'tag' na de finsih te laten innemen door onze teamleden. Voor niet ingeleverde Ipico tags zullen wij genoodzaakt zijn €7,50 in rekening te brengen.

Deelnemen kan vanaf 16 jaar (leeftijd op de wedstrijddag).

6 km 1,5 uur

13 km 2,5 uur

23 km 3 uur


Er is onderweg een extra verzorgingspost op 13 km op het 23 km parcours en bij de finish. Op de 6 km Trail is onderweg geen verzorgingspost ingericht. Op de 13 km Trail is deze editie een extra verzorgingspost op 5 km ingericht. Op de 23 km een verzorgingspost op 5km | 13km | Finish
Wij ontvangen de deelnemers na hun prestatie graag bij het kampvuur voor het degusteren van een heerlijk bockje met een lekker hap van de grill. Onze trouwe 4-voeters worden uiteraard niet vergeten!